Een Nieuw begin,

Buiten bewegen is goed, maar verg niet te veel van jezelf.

Vanaf 11 mei kunnen, na twee maanden onderbreking, de runningtherapie en de looptrainingen weer beginnen.

De meesten van ons hebben wel min of meer regelmatig door gelopen en gezien de on- line contacten, die we gehad hebben, kijkt ook iedereen er weer naar uit om samen weer op pad te gaan en elkaar te stimuleren en te motiveren.

We beginnen weer met een rustige opbouw, waarbij in het begin de focus ligt op het opbouwen van de weerstand.

Fysiek het opbouwen van je immuniteit en mentaal/ emotioneel je veerkracht.

Dit doen we door per training extra aandacht te geven aan:

  • Bewegen, ontspannen lopen volgens de chi running/ walking principes, elke week staat er 1 aandachtspunt centraal. En dat geld voor de komende 8 weken, tot 13 juli.
  • De natuur om ons heen, het gebruiken van je 5 zintuigen tijdens een natuurmoment.
  • En dat alles met gerichte en open aandacht.

We volgen hierbij de geldende richtlijnen van de overheid/RIVM en van het ‘Protocol verantwoorde Atletieksport’ van de Atletiekunie.

De belangrijkste punten uit deze richtlijnen op dit moment zijn:

  • Houdt minimaal 1,5 meter afstand van elkaar en van andere lopers/fietsers
  • Blijf thuis bij neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoest, benauwdheid of koorts, of als iemand thuis koorts of corona heeft.
  • Ga voor de training naar het toilet; hoest in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes.
  • Als je tot een risicogroep hoort of 70+ bent dien je zelf je risico te analyseren voor deelname, raadpleeg eventueel je huisarts.
  • Was je handen thuis voor en na de training.
  • Zie voor de volledige tekst het protocol van de Atletiekunie klik hier
  • Er kunnen maximaal 10 deelnemers per trainingsgroep meedoen.

We starten weer op de volgende data:

Dinsdag 12 mei Runningtherapie start 15:30 uur vanaf Schipleidelaan 35, Oldenzaal

Woensdag 13 mei Loopgroep GrandiooZ start 8:45 uur vanaf Schipleidelaan 35, Oldenzaal

Maandag 18 mei Loopgroep GrandiooZ start 19:30 uur vanaf Schipleidelaan 35, Oldenzaal

Tijdens het lopen hanteren we de volgende richtlijnen:

  • We verzamelen steeds bij de parkeerplaats en hanteren vanaf het begin de 1,5 meter regel.
  • Bij het in- en uitlopen lopen we in tweetallen en op bepaalde plekken vormen we een kring voor de losmaak/ oprek oefeningen en ook voor de oefeningen die horen bij het thema van die week.
  • Het lopen van het programma doen we ook in tweetallen op een parcours waarbij we elkaar als groep kunnen blijven zien.
  • Iedereen kan op zijn of haar eigen niveau lopen.
  • We blijven in tweetallen zo veel mogelijk rechts lopen op de paden, Op wegen en fietspaden lopen we links. we respecteren de 1,5 meter afstand ook ten opzichte van andere gebruikers van de paden. Maak met een handgebaar duidelijk waar jij wilt passeren.

Als altijd met een open, nieuwsgierige en vriendelijke houding,