Gisteravond hadden we vanuit Gezondheidscentrum Vivaldi de deelnemers die inmiddels de Runningtherapie hebben afgerond uitgenodigd voor een terugkom avond . Hieronder een kort verslag:

We hebben die avond mooi 4 rondjes gelopen en kennis gemaakt met een aantal spierversterkende oefeningen. Onder aan dit bericht vind je een linkje naar de handleiding.

Door deze combinatie train je zowel je uithoudingsvermogen, je spierkracht, je balans en door het rustige ontspannen lopen neemt ook je botdichtheid toe.

Deze vorm van regelmatig trainen (3 keer per week) is ook volgens de nieuwe richtlijn van de gezondheidsraad.

Misschien nog wel belangrijker is met welke mindset, of ook wel mentale houding je deze oefeningen gaat doen.

Frank legde na de film nog eens mooi uit dat hoe je iets doet, belangrijker is dan wat je precies doet en dat je “toekomstig” resultaat het gevolg is van de dingen die je nu doet vanuit een bepaalde mentale houding.

De mentale houding waarmee wij steeds elke keer weer op pad gaan is met:

  • Nieuwsgierigheid, bekijk alles steeds met een frisse blik
  • Niet oordelen, accepteer wat je op dat moment kunt
  • Met vriendelijkheid, en dan om te beginnen met jezelf

Dit is wat we bedoelen met een proces benadering waarbij het resultaat wordt bepaald met welke houding je iets NU doet. En daar kunnen we dan mooi de techniek aandachtspunten van chi running bij gebruiken.

En zoals we gisteravond ook gehoord hebben zal dat resultaat voor de een het ervaren van de ontspanning en plezier van het buiten bewegen zijn.

En weer iemand anders vind het leuk zo nu en dan eens mee te doen aan een gezellige loop in de buurt.

En voor een enkeling zal dan het lopen van een marathon er uit rollen.

Voor de meesten geld toch wel dat het een begin is om ook andere zaken die met leefstijl te maken hebben beet gaan pakken zoals stoppen met roken, gezonder eten en anders omgaan met je werk en relaties en zo beter voor jezelf gaat zorgen.

Allemaal prima, en dat is precies zoals we met onze loopgroepen steeds weer op pad gaan op de maandagavond, de woensdagochtend en zaterdagochtend. Op de zaterdag lopen we wel een wat langere duurloop (minimaal een uur).

Voel je vrij om (weer) eens een keer op bijvoorbeeld de maandagavond of woensdagochtend mee te lopen.

En dan hier nog even de beloofde link klik hier